Как да си направя CV-то е въпрос, чийто отговор е преекспониран до болка. Независимо, че съществуват стотици наръчници с полезни съвети и добри примери, агенциите за подбор на персонал продължават да наблюдават едни и същи недостатъци в резюметата на своите кандидати.

Креативност vs. Europass стандарт

Креативните CV-та се създават най-вече от хора, кандидатстващи в областта на медиите и рекламата, маркетинга и дизайна. Дава ви една добра възможност да покажете на практика някои от техническите си умения. Например – владеене на Photoshop, Illustrator,  html или инструменти за създаване на анимация. Друг дързък и креативен подход е да споделите линк към ваше видео, в което да разкажете за себе си и своя опит.

Съдържанието преди всичко

Ако се чудите откъде да започнете, стартирайте сякаш подготвяте стандартно CV. Когато сте сигурни, че съдържанието е оформено отлично, можете да се фокусирате върху дизайна. Изискванията за “творчески автобиографии” не са толкова различни от “нормалните автобиографии”. Няма тайни трикове, а правилен (донякъде и рекламен) подход, чрез който опитът и професионалните ви качества са представени по-въздействащо. Нашите HR консултанти съветват да наблегнете на конкретност, а не на излишна обстоятелственост – никой няма да отдели време, за да прочете резюмета от 3-4 страници.

Понякога е въпрос на вкус…и на риск

Стандартният модел на CV винаги е безопасен залог, но не винаги печели играта. Можете да го използвате, когато проявявате интерес към позиция, за която не кандидатстват много хора, например в счетоводството, в административните дейности или позиции в държавни учреждения. Ако съществува вероятност да срещнете голяма конкуренция по пътя към мечтаната си работа, ще трябва да направите всичко възможно, за да бъдете забелязани. И в двата случая обаче доброто съдържанието е ключово.

Какво значи добро съдържание?

Добро съдържание означава добре поднесена и синтезирана информация. Не включвайте излишни графики, ако те не носят добавена стойност за вас или вашия опит. Не преувеличавайте, бъдете честни и се стремете да звучите балансирано и атрактивно. Силвия Банова, нашият Recruitment Team Lead съветва да синтезирате опита си в не повече от една страница. “Работодателите обръщат внимание на последните две фирми, в които сте имали роля. Прави им добро впечатление, когато кандидатът е написал едно-две изречения относно основните му отговорности. Не е необходимо да споменавате гимназията, която сте завършили, ако не е строго специализирана. Езиците трябва да бъдат регламентирани спрямо европейската езикова рамка, а снимката – портретна и професионално изглеждаща. Колкото по-ясна и синтезирана е автобиографията, толкова по-лесно работодателят ще се ориентира и ще добие по-чиста представа за образа на кандидата си. Прави добро впечатление, когато са споменати личните интереси и хобитата, стига те да са релевантни към позицията, за която се кандидатства” – допълва още Силвия.

Няколко факти от чуждата практика

Студент получава назначение като разпраща CV-то във формата на бира. Момчето отпечатва автобиографията си върху опаковката на своята собствена craft бира, нарича я Resumé – Ale и я изпраща към няколко маркетинг агенции. Етикетите на всяка една от бутилките са с част от портфолиото му, с включен QR, водещ към CV-то му. Студентът получава 3 предложения за работа и в момента е Аrt директор в дигитална маркетинг агенция.

…и последен съвет:

Проучете добре фирмата, в която кандидатствате. Разгледайте сайта им, позиционирането им в социалните медии, корпоративната им политика и ценности. Така най-лесно можете да добиете представа за вкуса и търсенията на компанията. Ще разберете дали ви допада и как най-лесно можете да стигнете до конкретно място в структурата й.